İbn Atıyye Tefsiri – 2 Cilt Takım

Stok Kodu:
9786256757196
Boyut:
165-235-
Sayfa Sayısı:
1240
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2024-02-15
Çeviren:
Kübra Öztürk
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Dili:
Türkçe
Kategori:
%50 indirimli
1.500,00 TL
750,00 TL
Bu üründen 2 adet satın alınmıştır.
Aynı gün kargo
9786256757196
978246
İbn Atıyye Tefsiri  – 2 Cilt Takım
İbn Atıyye Tefsiri – 2 Cilt Takım
750.00
Endülüs bölgesinin önde gelen müfessirlerinden olan İbn Atıyye (ö. 541/1147), tefsir alanındaki meşhur eseriyle bilinen bir âlimdir. Onun tefsiri, bazı âlimler tarafından Zemahşerî'nin el-Keşşâf'ından daha iyi kabul edilmektedir. İbn Atıyye kendisine kadar gelen tefsir birikimini özetlemiş ve bu birikim içinden en doğru bulduğu görüşleri belirtmiştir. İbn Atıyye, tefsirinde hem rivâyet hem de dirâyet malzemesini dengeli bir şekilde kullanmıştır. Kısmen İsrâilî rivâyetlere yer veren İbn Atıyye, işârî tefsire karşı net bir tavır takınmıştır. İbn Atıyye'nin tefsiri, Endülüs bölgesinin tefsir birikimini bize ulaştırması açısından ayrı bir öneme sahiptir. İbn Atıyye ile Zemahşerî aynı dönemde yaşamış olmalarına rağmen birbirleriyle görüşmedikleri ve birbirlerinin eserlerini görmedikleri bilinmektedir. Bu durum her iki müfessirin kaleme aldıkları tefsirlerin birbirlerine benzeşen ve ayrışan yönlerini anlamak ve dönemin tefsir birikimini göstermesi açısından önemlidir.
Endülüs bölgesinin önde gelen müfessirlerinden olan İbn Atıyye (ö. 541/1147), tefsir alanındaki meşhur eseriyle bilinen bir âlimdir. Onun tefsiri, bazı âlimler tarafından Zemahşerî'nin el-Keşşâf'ından daha iyi kabul edilmektedir. İbn Atıyye kendisine kadar gelen tefsir birikimini özetlemiş ve bu birikim içinden en doğru bulduğu görüşleri belirtmiştir. İbn Atıyye, tefsirinde hem rivâyet hem de dirâyet malzemesini dengeli bir şekilde kullanmıştır. Kısmen İsrâilî rivâyetlere yer veren İbn Atıyye, işârî tefsire karşı net bir tavır takınmıştır. İbn Atıyye'nin tefsiri, Endülüs bölgesinin tefsir birikimini bize ulaştırması açısından ayrı bir öneme sahiptir. İbn Atıyye ile Zemahşerî aynı dönemde yaşamış olmalarına rağmen birbirleriyle görüşmedikleri ve birbirlerinin eserlerini görmedikleri bilinmektedir. Bu durum her iki müfessirin kaleme aldıkları tefsirlerin birbirlerine benzeşen ve ayrışan yönlerini anlamak ve dönemin tefsir birikimini göstermesi açısından önemlidir.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat
Ürün Sepete Eklendi