9786256160064
981537
https://www.ikrakitap.com/vahiy-akil-isiginda-toplumsal-sistemin-insasi
Vahiy - Akıl Işığında Toplumsal Sistemin İnşası
180.00
Bilinmelidir ki Allah'ın kainata yerleştirdiği fiziksel, biyolojik ve sosyolojik kanun ve düzen bütünüyle nedensellik ilkesi üzerinden yürümektedir. Nedensellik (determinizm) ilkesi, Allah'ın her şeyi sebeplere bağlamış olması demektir. Nedenselliği inkar, kevni ayetleri ve bilimsel verileri inkar etmekle eş değerdir. İlahi yasada, düzen ve sistemde hiçbir değişiklik olmaz. Örneğin dünyanın bir yerinde yer çekimi varsa, bütün dünyada var demektir.
Nedensellik ilkesini görmezlikten gelenler, aklı çalıştıramaz, hikmetli düşünemez, tabiat kanunlarını gereği gibi araştıramaz ve dolayısıyla pozitif ilimlerin Müslüman dünyasında gelişmesine katkı sağlayamazlar. Bu dünyada sebepler, düşünceler ve araştırmalar ortadan kaldırılırsa, bilgi de ortadan kaldırılmış olur.
Bilinmelidir ki akıl ve hikmetin olmadığı (aklın mühürlendiği), nedensellik ilkesinin ret edildiği bir toplumda sadece kadercilik hüküm sürer. Kaderciliğin hüküm sürdüğü toplum, ne bilimde, ne teknolojide, ne hukukta, ne eğitimde ve ne de siyasette (yönetimde) ilerleyemez. İlerleyemediği için gelişemez, kalkınamaz, medenileşmez ve dünya ile yarışamaz. Dünya ile yarışamayınca, geçmişteki kazanımlarını ve hatta -bırakın yeni insanlar kazanmaya- mevcut insanlarını özellikle gençlerini- de kaybedecektir.
Bilinmelidir ki Allah'ın kainata yerleştirdiği fiziksel, biyolojik ve sosyolojik kanun ve düzen bütünüyle nedensellik ilkesi üzerinden yürümektedir. Nedensellik (determinizm) ilkesi, Allah'ın her şeyi sebeplere bağlamış olması demektir. Nedenselliği inkar, kevni ayetleri ve bilimsel verileri inkar etmekle eş değerdir. İlahi yasada, düzen ve sistemde hiçbir değişiklik olmaz. Örneğin dünyanın bir yerinde yer çekimi varsa, bütün dünyada var demektir.
Nedensellik ilkesini görmezlikten gelenler, aklı çalıştıramaz, hikmetli düşünemez, tabiat kanunlarını gereği gibi araştıramaz ve dolayısıyla pozitif ilimlerin Müslüman dünyasında gelişmesine katkı sağlayamazlar. Bu dünyada sebepler, düşünceler ve araştırmalar ortadan kaldırılırsa, bilgi de ortadan kaldırılmış olur.
Bilinmelidir ki akıl ve hikmetin olmadığı (aklın mühürlendiği), nedensellik ilkesinin ret edildiği bir toplumda sadece kadercilik hüküm sürer. Kaderciliğin hüküm sürdüğü toplum, ne bilimde, ne teknolojide, ne hukukta, ne eğitimde ve ne de siyasette (yönetimde) ilerleyemez. İlerleyemediği için gelişemez, kalkınamaz, medenileşmez ve dünya ile yarışamaz. Dünya ile yarışamayınca, geçmişteki kazanımlarını ve hatta -bırakın yeni insanlar kazanmaya- mevcut insanlarını özellikle gençlerini- de kaybedecektir.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.